Senin, 09 November 2015

A Beberapa Fakta Tentang Shamanisme

A Beberapa Fakta Tentang Shamanisme

Istilah "shamanisme" berasal dari Turki dan telah digunakan dalam budaya orang di Siberia lama. Seseorang yang mengamalkan fahaman Shamanisme yang dipanggil "bomoh" dan peranan utama beliau ialah untuk berkomunikasi dengan dunia spiritual untuk tujuan yang berbeza. Tujuan paling penting adalah bahawa penyembuhan: bomoh memasuki dalam hubungan dengan dunia rohani untuk menyembuhkan penyakit, berdasarkan kepercayaan bahawa penyakit fizikal datang sebagai akibat dari trauma rohani. Satu lagi peranan bomoh adalah bahawa untuk menghubungi dunia rohani untuk menyelesaikan masalah yang berbeza daripada masyarakat, untuk mendapatkan panduan daripada roh-roh untuk tindakan masa depan atau untuk keadaan tertentu. Oleh itu, peranan bomoh, tidak kira apa keadaan dia berada di, ialah untuk membawa keseimbangan antara dunia rohani dan dunia manusia.

Sebagai takrif utama bomoh membayangkan peranan penyembuhan, kita tidak boleh hanya menjadi bomoh dengan itu, tetapi perlu melalui satu perjalanan yang Memulakan. Yang paling penting adalah "penyembuh cedera" prinsip, dilihat sebagai satu perjalanan shamanizing, bertujuan untuk membina semangat bomoh. Penyembuh cedera mempunyai untuk menyertai dunia rohani untuk mendapatkan maklumat penting yang sakit dan untuk suku, tetapi pada masa yang sama, bomoh itu mesti jatuh sakit supaya dapat mengenal pasti dirinya dengan penyakit, untuk memahaminya dan mengatasinya.

Tidak banyak banyak laman web khusus yang menawarkan banyak maklumat mengenai tema ini, apatah lagi banyak perkhidmatan, seseorang itu perlu bersedia untuk pergi melalui apa-apa pengalaman. Terdapat sangat banyak orang yang mempunyai masalah dengan mendiagnosis penyakit dan salah satu pilihan dalam kes ini adalah shamanisme.

Bomoh A mempunyai banyak tanggungjawab, bukan hanya penyembuhan dan mewujudkan jambatan antara dua dunia, tetapi memelihara tradisi, juga. Dia perlu memastikan bahawa dia memulakan lanjut mengenai orang baru lain, bahawa dia pas pada kisah-kisah dan lagu-lagu, seni fortunetelling dan senarai itu boleh diteruskan, sebagai bomoh dianggap sebagai orang yang paling bijak daripada suku.

Oleh itu, walaupun seseorang mungkin berfikir bahawa shamanisme adalah lama, amalan lama dilupakan, ia sebenarnya adalah satu amalan yang sangat semasa dan aktif, yang tidak lagi memberi tumpuan kepada bahagian anatomi hidup, tetapi menekankan satu komponen yang sangat penting dalam kehidupan: roh. Ia adalah amalan khusus semata-mata kepada roh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar