Senin, 09 November 2015

Cara Selamat untuk Meningkatkan Kuasa Memory

Cara Selamat untuk Meningkatkan Kuasa Memory

Semua orang mahu mencari jalan untuk meningkatkan daya ingatan, terutama apabila kita semakin tua. Kami sedar kehilangan ingatan sedikit jangka pendek di sana sini dan mahu mencari jalan untuk membetulkan, sehingga kita dapat memberi tumpuan kepada perkara-perkara yang perlu kita lakukan. Ia bukan sahaja terhad kepada umur, namun. Ramai orang muda boleh mendapat manfaat daripada tumpuan mental meningkat, terutamanya pelajar berusaha untuk cemerlang di sekolah.

Bagaimana Kami Kurangkan Fokus Mental

Umur hanya satu faktor. Walaupun ia adalah benar bahawa apabila kita semakin tua, otak kita juga menunjukkan tanda-tanda haus dan lusuh yang menambah sehingga kepada kehilangan ingatan, terdapat faktor-faktor lain di tempat kerja. Dan sebab-sebab ini boleh ditangani dan dalam banyak kes walaupun diterbalikkan. Berada pada kecekapan puncak, otak memerlukan banyak oksigen, pemakanan yang betul, dan selebihnya. Seperti yang kita mendapatkan lebih tua, arteri boleh mengeras dan otak mendapat oksigen kurang daripada digunakan untuk.

Tetapi bagaimana pula dengan gaya hidup kita? Makanan kita yang masih kurang pada nutrien penting yang diperlukan untuk mengekalkan fungsi otak yang kuat dan ingatan jangka pendek. Dan terdapat juga tekanan yang perlu dipertimbangkan, satu lagi masalah mental yang menghalang otak daripada berehat. Kita pernah tempoh keletihan mental yang melampau disebabkan oleh fikiran kita sentiasa berjalan melalui kepala kita seolah-olah tanpa akhir.

Bagaimana Kami Boleh Meningkatkan Memori Kuasa

Mujurlah terdapat banyak cara kita boleh meningkatkan daya ingatan kita. Salah satu cara terbaik untuk meningkatkan daya ingatan anda adalah untuk mengambil makanan tambahan herba semula jadi. Daripada menggunakan ubat preskripsi yang mungkin termasuk kesan sampingan yang tidak diingini, produk herba bekerja dengan badan secara semulajadi, jadi tidak ada kerosakan yang berlaku di satu kawasan semasa ia membantu dalam lain. Anda boleh menikmati tumpuan mental lebih tajam dan memori yang lebih baik dengan cepat dan selamat.

Perubahan gaya hidup Anda Boleh Buat Untuk Meningkatkan Memori Anda

Dengan menggantikan tabiat buruk yang terkumpul dari masa ke masa dengan yang baru dan sihat, anda boleh mengorak langkah besar ke arah membantu ingatan jangka pendek anda bertambah baik. Dan ingatan jangka pendek meningkat bermakna peningkatan dalam produktiviti dan kepuasan yang lebih besar dengan kehidupan sehari-hari kita.

Makan yang sihat. Pastikan anda mendapat jumlah harian yang penuh dengan buah-buahan dan sayur-sayuran, bijirin dan makanan yang kaya dengan magnesium dan kalium. Juga minum air yang banyak setiap hari untuk menjaga terhidrat dan memperbaiki aliran darah.
Senaman yang kerap seiring dengan diet yang betul. Bersama-sama dengan mengekalkan badan yang cergas, senaman juga merangsang otak.
Pastikan kerja otak. Orang-orang yang menjalankan otak mereka dengan mempelajari fakta-fakta dan kemahiran baru, bermain permainan, membaca, dan lain-lain juga mengurangkan risiko kehilangan ingatan atau penyakit Alzheimer.
Dapatkan tidur yang cukup. Juga ingat, bagaimanapun, bahawa otak perlu berehat seperti mana-mana bahagian badan yang lain. Ini termasuk orang dewasa dan anak-anak jadi cuba untuk mendapatkan kira-kira lapan jam tidur setiap malam untuk bangun segar dan bersedia.
Mengurangkan tekanan. Satu lagi sebahagian daripada berehat otak, anda boleh cuba meditasi untuk melegakan diri daripada tekanan pada hari itu. Yoga dan regangan juga membantu untuk menenangkan otak dan membolehkan anda untuk lebih memberi tumpuan kepada tugas di tangan.
Kesimpulan

Dan jangan lupa untuk menambah makanan tambahan herba semula jadi kepada usaha anda untuk meningkatkan daya ingatan. Makanan tambahan herba yang betul boleh membantu untuk meningkatkan aliran oksigen darah yang kaya untuk otak anda. Ini akan meningkatkan daya ingatan anda dan pastikan otak anda kekal sihat untuk beberapa tahun akan datang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar