Senin, 09 November 2015

Boleh Terapi Magnetic Meningkatkan Kesihatan Anda - Adakah Ia Benar-benar Berfungsi?

Boleh Terapi Magnetic Meningkatkan Kesihatan Anda - Adakah Ia Benar-benar Berfungsi?

Terapi magnet: Ia Berfungsi?

Dengan penyembuhan alternatif dinaikkan pangkat lebih dan lebih, terapi magnet telah berkembang dalam populariti, tetapi soalan itu, adakah ia benar-benar berkesan? Dalam artikel ini, kita akan melihat apa yang sebenarnya terapi magnet, bagaimana ia berfungsi dan sama ada anda boleh benar-benar mendapat manfaat daripadanya.

Apa itu terapi magnet?

Ini semata-mata penggunaan magnet untuk menyembuhkan masalah yang pelbagai. Kaedah ini digunakan pada haiwan dan manusia dengan keputusan yang sama. Penggunaan yang paling kerap adalah untuk menenangkan keradangan dan mengurangkan sakit kronik, melalui penggunaan magnet secara langsung pada kulit, tepat di mana pada kulit yang bergantung kepada pengamal. Sesetengah orang menggunakan magnet untuk titik tertentu di dalam badan tidak kira di mana rasa sakit, ini adalah berdasarkan kepada teori penyusunan semula medan magnet badan meningkatkan kesejahteraan umum seseorang. Seperti yang belum, tidak ada kajian saintifik yang menunjukkan bahawa kaedah ini benar-benar berfungsi dan memberi manfaat. Walau bagaimanapun, kaedah menggunakan magnet terus ke terjejas kawasan ini, mungkin mempunyai beberapa bukti saintifik untuk menyokong teori tersebut.

Sejarah Terapi Magnetic

Orang Cina asalnya digunakan batu magnet, magnet batu semula jadi, dalam rawatan mereka, beribu-ribu tahun yang lalu. Walaupun banyak perubatan Cina masih dianggap sebagai alternatif, ramai orang bersumpah dengan hal itu dan magnet adalah tidak terkecuali.

Cleopatra juga digunakan magnet, menurut legenda, diletakkan di atas dahi dia semasa dia tidur, untuk membantu mencegah penuaan. Ada cerita yang tidak terkira banyaknya bagaimana magnet telah digunakan sepanjang sejarah sebagai agen penyembuhan dan seperti yang kita belajar mereka lebih dalam zaman moden, semakin besar kemungkinan ia kelihatan bahawa terdapat beberapa kebenaran dalam cerita ini.

Adakah terapi magnet Sebenarnya Kerja?

Kita sudah tahu bahawa magnet boleh menjadi sangat kuat dan bahawa mereka telah digunakan selama bertahun-tahun untuk membantu kami mendiagnosis masalah perubatan (MRI) dan dalam pelbagai aplikasi industri. Terdapat banyak dakwaan bahawa magnet bekerja pada endorfin dalam badan, membantu mengelakkan sakit, dalam bahawa mereka bekerja pada kelenjar tertentu membantu pengeluaran hormon tertentu yang membantu penyembuhan, dan lain-lain

Badan kita penuh dengan sel-sel yang mengandungi besi (terutamanya darah). Ini adalah teori yang paling penganut teori magnet berpaut kepada, pada hakikat bahawa magnet melalui tarikan besi, meningkatkan aliran darah ke kawasan dan oleh itu penyembuhan lebih cepat dan melegakan kesakitan semakin berkurangan. Kajian saintifik yang dijalankan ke atas tikus menunjukkan ini menjadi kes itu. Ini adalah prinsip yang sama di belakang menggunakan haba untuk sendi yang tercedera. Masalahnya ialah bahawa jika anda twist pergelangan kaki, anda perlu terlebih dahulu memohon sejuk untuk mengurangkan bengkak, tetapi ini juga melambatkan edaran ke kawasan ini. Anda kemudian memohon haba untuk meningkatkan peredaran, yang boleh menyebabkan bengkak untuk kembali. Ini boleh menjadi buruk bagi tisu di kawasan itu. Dalam teori dengan terapi magnet bagaimanapun, anda boleh mencapai kedua-duanya pada masa yang sama, edaran meningkat di samping mengurangkan bengkak. Bagi mereka yang mengalami artritis, ini jenis terapi itu boleh menjadi sangat berfaedah.

Walau bagaimanapun penghidap artritis ramai yang akan memberitahu anda, terapi magnet tidak membantu gejala mereka sama sekali. Ini boleh difahami memandangkan ia boleh dipertikaikan sama ada medan magnet yang terkandung dalam produk-produk terapi magnet, dapat menembusi melalui kulit dan oleh itu mempunyai apa-apa kesan kepada individu. Ini berbeza walaupun kepada beribu-ribu orang yang bersumpah dengan terapi magnet, dengan banyak memakai gelang magnet titanium dan pelbagai produk lain magnet untuk melegakan kesakitan di pergelangan tangan dan sendi lain.

Kesimpulan

Dengan maklumat yang tidak mencukupi saintifik atau keterangan mengenai manfaat terapi magnet, juri masih keluar. Sama ada terapi magnet yang bekerja untuk anda atau tidak, oleh itu masih memukul atau ketinggalan. Nasib baik ujian sama ada ia atau tidak, boleh dilakukan dengan perbelanjaan yang agak sedikit, kerana begitu banyak "terapi magnet" yang mengandungi produk yang wujud dalam pasaran hari ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar