Senin, 09 November 2015

Komposisi Serat otot

Komposisi Serat otot

Anda boleh menggunakan salah satu daripada orang-orang yang suka melihat otot mereka menjadi lebih besar dan lebih besar setiap hari kerana mereka angkat berat di gimnasium tetapi tidak benar-benar memahami apa yang membuat otot berkembang. Di sini saya akan memberitahu anda asas di sebalik pertumbuhan otot ini. Otot-otot badan yang diperbuat daripada gentian menggerenyet perlahan dan cepat (A dan B)

Kapasiti survival gentian menggerenyet perlahan adalah tinggi. Oleh itu, ia digunakan apabila seseorang itu berjalan untuk meliputi jarak yang panjang. Serat seperti itu tidak menghasilkan banyak kuasa tetapi mereka membantu badan terus melakukan aktiviti-aktiviti yang mereka tidak mudah letih.

Latihan berulang-ulang berat badan yang rendah juga boleh membangkitkan tesis otot. Walau bagaimanapun anda tidak boleh mengharapkan serat ini untuk membantu dalam meningkatkan jisim otot. Suatu badan yang jarak pelari adalah sentiasa pintar sebagai serat ini kekal aktif sepanjang masa.

Orang-orang yang menggerenyet cepat mewujudkan kuasa besar tetapi tayar dengan mudah. Perbezaan antara kedua-dua jenis gentian menggerenyet cepat adalah bahawa jenis B adalah jauh lebih kuasa mewujudkan serat daripada jenis A tetapi juga api lebih cepat daripada A.

Bagi aktiviti-aktiviti yang mudah meletup di dalam alam semula jadi seperti berlari dan mengangkat kuasa, serat ini digunakan. Wakil rendah tetapi berat berat membuat serat ini merangsang dan meningkatkan jisim otot. Contoh terbaik fenomena ini adalah badan yang berat atlet bola sepak dan ahli bina badan.

Komposisi gentian otot ditentukan oleh genetik seseorang. Sesetengah orang yang mendapat bahagian yang tinggi otot mereka diperbuat daripada gentian menggerenyet rendah dan lebih sedikit bahagian yang diperbuat daripada gentian menggerenyet tinggi atau sebaliknya. Ini menjelaskan mengapa orang-orang yang mempunyai badan nipis tidak meletakkan berat badan dengan mudah.

Orang ramai yang ingin mendapatkan otot mereka yang lebih besar perlu melakukan senaman latihan yang memberi tumpuan kepada pertumbuhan gentian menggerenyet cepat. Ini akan memberikan anda mahu anda mahu untuk badan anda.

Di sebaliknya jika badan anda memerlukan peningkatan stamina, lebih baik anda melakukan senaman yang membuat otot menggerenyet perlahan aktif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar