Senin, 09 November 2015

Tiga Jenis-jenis yang berbeza Of Chiropractic Care Untuk Penyakit yang berbeza

Tiga Jenis-jenis yang berbeza Of Chiropractic Care Untuk Penyakit yang berbeza

Terdapat pelbagai jenis rawatan kiropraktik untuk penyakit yang berbeza. Kiropraktor membuat pengubahsuaian ringan untuk melegakan dan merawat subluxations dengan menjajarkan vertebra mewujudkan kerengsaan saraf menggunakan manipulasi tulang belakang. Anda akan mendapati tiga jenis utama penjagaan kiropraktik:

Penjagaan Relief: Ini jenis penjagaan adalah untuk kelegaan segera dari kesakitan dan ketidakselesaan. Matlamat utama adalah melegakan kesakitan, dan juga memberi tumpuan kepada memperbaiki masalah ini. Beberapa ahli tulang akan menggunakan teknik-teknik lain, seperti TENS unit (peranti mudah alih yang menghalang isyarat sakit dan merangsang pengeluaran endorphin dengan denyutan elektrik), akupunktur atau rawatan laser. Kekerapan lawatan adalah berdasarkan kepada jumlah yang rosak yang perlu diperbetulkan.

Penjagaan Pembetulan: Ini jenis rawatan biasanya untuk penyakit tulang belakang yang telah wujud untuk tempoh masa yang lama. Ia memerlukan rawatan yang panjang kerana tahap keterukan. Penjagaan ini biasanya jangka panjang dan kita perlu bersedia untuk itu, kewangan dan juga emosi.

Penyelenggaraan Penjagaan: Ini jenis rawatan biasanya di mana seseorang perlu menjaga akan kembali ke chiropractor selepas rawatan tulang belakang telah dicapai menguntungkan. Semata-mata kerana mereka menganggap bahawa sebaik sahaja tulang belakang yang rosak, walaupun selepas membetulkan kerosakan itu, ia mungkin terdedah oleh itu ia memerlukan rawatan biasa untuk membantu memastikan ia dalam keadaan baik. Biasanya orang yang memerlukan penjagaan penyelenggaraan setiap 2 hingga 6 minggu berdasarkan masalah beliau sebelum ini.

Dalam segala bentuk penjagaan kesihatan campur tangan, rawatan kiropraktik menimbulkan ganjaran sendiri dan risiko membangunkan kesan yang tidak diingini tertentu. Hanya satu faedah penjagaan Chiropractic adalah bahawa ia adalah tidak invasif. Ia tidak melibatkan pemotongan, jahitan dan anestetik yang sering kali boleh menyebabkan jangkitan. Ia memberi tumpuan kepada kebolehan yang wujud berhubung dgn penyembuhan pesakit bahawa ia boleh memperbaiki dengan sendirinya. Penjagaan kiropraktik adalah agak cepat dan harga yang berpatutan. Ia tidak bergantung kepada preskripsi ubat mahal atau peralatan perubatan berat lagi dan bukan sama sekali bergantung kepada kemahiran dan pengalaman segelintir daripada tulang sehingga mengakibatkan kos ke bawah.

Walau bagaimanapun rawatan kiropraktik boleh melakukan apa sahaja dan semasa ia adalah satu rawatan serba boleh, ia mempunyai kelemahan sendiri yang melibatkan ke dalam masalah yang lebih teruk yang boleh membawa maut seperti patah tulang belakang serviks, cakera tulang belakang herniasi, berekor sindrom kuda dan mungkin stroke. Keadaan ini boleh menyebabkan rasa sakit, lemah, dan kebas di bahagian punggung dan ke bawah kaki. Dan juga boleh memberi kesan kepada pundi kencing dan usus kawalan yang boleh menyebabkan tempoh yang lebih lama penyembuhan atau pun kerosakan tak berbalik kepada tubuh seseorang.

Pada masa kini, kiropraktik telah maju ke dalam sains yang maju dan seni yang tidak berkaitan dengan penyakit ini, tetapi dengan subluxation vertebra dan kesannya ke atas usahanya semula jadi badan ke arah kesihatan. Ia mengakui dan aspek semula jadi tubuh dengan berazam untuk mengekalkan kesihatan sendiri dan telah membangunkan pendekatan yang canggih untuk membetulkan subluxation vertebra, gangguan besar kepada usahanya itu. Oleh itu, memperoleh rawatan kiropraktik adalah cara yang paling mudah memastikan bahawa setiap bahagian tubuh bekerja kerana ia perlu. Namun walaupun ia telah diterima umum oleh banyak, ia mempunyai kontroversi sendiri dari masa ke semasa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar