Senin, 09 November 2015

Reiki dan Kanak-kanak: Bagaimana Reiki Boleh Membantu Anak Anda Berjaya

Reiki dan Kanak-kanak: Bagaimana Reiki Boleh Membantu Anak Anda Berjaya

Terdapat begitu banyak tekanan ke atas kanak-kanak, hari ini. Dari saat mereka mula bersekolah di sana seolah-olah peperiksaan yang akan datang dan ini boleh membuat kanak-kanak berasa bimbang dan tertekan. Reiki boleh membantu dengan kebimbangan, saraf peperiksaan dan juga boleh menjadi berguna dalam pembelajaran sokongan.

Tiada siapa yang benar-benar tahu bagaimana Reiki berfungsi: ia adalah sistem yang diperhatikan boleh diukur hanya dalam kesannya. Kajian menunjukkan bahawa mereka yang telah dirawat dengan Reiki cenderung untuk melaporkan kebimbangan dikurangkan, kelegaan daripada tekanan dan kualiti hidup.

Bagaimana ini terpakai kepada anak-anak anda?

Kanak-kanak bertindak balas dengan baik kepada Reiki - mereka seolah-olah naluri mengenalinya sebagai positif dan kehidupan meningkatkan, walaupun di dalam rahim. Ibu bapa yang belajar Reiki boleh membantu anak-anak mereka berehat dan melepaskan tekanan, terutamanya pada masa peperiksaan. Rawatan Reiki untuk kanak-kanak mengambil masa lebih kurang daripada untuk orang dewasa dan boleh, jika perlu, dipecahkan kepada beberapa sesi lebih sehari, membantu kanak-kanak berehat dan tidur dengan baik, walaupun di bawah tekanan semakan dan ujian negara. Reiki adalah, secara semulajadinya penyayang, sentuhan menenangkan yang boleh membantu dalam menyokong bon ibu bapa / kanak-kanak.

Ibu bapa juga boleh menjadi sangat cemas pada masa peperiksaan. Rawatan Reiki yang kerap boleh membantu mereka berehat, meningkatkan keupayaan mereka untuk menyediakan suasana yang kondusif untuk semakan berjaya.

Di samping itu, Level 2 Reiki dapat membantu sangat praktikal. Di Tingkat 2, pengamal Reiki belajar untuk menghantar Reiki dari masa ke masa dan ruang. Hasil yang berjaya memerlukan kerja keras serta sokongan penyembuhan dan apabila Reiki dihantar ke dalam keadaan baik pada masa akan datang ia seolah-olah membuka jalan yang lebih jelas ke arah pencapaian tersebut.

Pengamal juga boleh menghantar Reiki ke bilik peperiksaan, mengisi udara, perabot, kertas, pen dan segala-galanya dalam ruang. Dengan cara ini, semua orang di dalam bilik boleh memberi manfaat, kerana ia adalah terbuka kepada semua. Oleh kerana kita tidak memberi Reiki kepada orang ramai tanpa kebenaran mereka, dalam keadaan ini ia boleh didapati untuk menerima atau menolak pada pilihan pelajar.

Ia adalah impian peribadi yang satu hari semua guru akan belajar Reiki sebagai sebahagian daripada latihan mereka supaya mereka dapat meningkatkan keupayaan setiap pelajar untuk belajar dan berjaya dalam hidup. Ia mesti berkata, bagaimanapun, bahawa tidak semua kanak-kanak yang sesuai dengan kehidupan sekolah, tetapi ruang bilik darjah dibersihkan oleh pengamal mahir adalah bantuan yang paling positif kepada pembelajaran dan tingkah laku yang baik.

Oleh itu, ia boleh dilihat bahawa Reiki boleh digunakan untuk menyokong pembelajaran kanak-kanak dan kejayaan setiap langkah dari jalan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar