Senin, 09 November 2015

Pemulihan mudah Sembelit Utama

Pemulihan mudah Sembelit Utama

Sembelit, ia bukan sesuatu yang sesiapa sahaja suka bercakap tentang, tetapi ia adalah sesuatu yang semua orang, tidak kira siapa mereka, biasanya mengalami pada satu titik atau yang lain dalam kehidupan mereka. Bagi sesetengah orang, ia adalah hasil daripada satu lagi keadaan seperti penyakit Crohn. Bagi yang lain pula, isu-isu sembelit mereka adalah hasil kesan sampingan daripada ubat yang mereka ambil. Dan yang lain lagi, sembelit adalah hasil sampingan daripada sesuatu yang kurang dalam diet atau gaya hidup. Mujurlah, terdapat beberapa remedi rumah sembelit mudah yang boleh membantu menguruskan kesihatan sistem penghadaman anda dan anda akan kembali kepada kekerapan dengan cepat, selesa dan selamat.

Salah satu yang paling mudah, ubat-ubat yang paling asas rumah sembelit adalah untuk minum lebih banyak air. Sebahagian besar daripada kita tidak mendapat jumlah yang mencukupi air di dalam makanan kita, yang boleh mendatangkan malapetaka pada sistem penghadaman kita. Badan kita memerlukan penghidratan untuk melaksanakan semua fungsinya dengan betul, dan pencernaan dan penghapusan ada pengecualian. Jika tidak cukup hidrat, najis anda akan menjadi keras dan kering dan oleh itu akan sukar untuk menghapuskan.

Minum sekurang-kurangnya 8 gelas air setiap hari. Selain itu, anda boleh meningkatkan tahap penghidratan anda dengan makan makanan yang mempunyai kandungan air yang tinggi seperti buah-buahan segar (tembikai dan epal adalah sangat baik), tomato, salad, sup berasaskan sup, dan teh. Elakkan perkara-perkara yang mempunyai kesan dehydrating, seperti kopi, soda, makanan yang diproses, makanan segera dan apa-apa lagi yang mempunyai kandungan sodium yang tinggi.

Lain-lain remedi rumah sembelit yang berkesan termasuklah:

Meletakkan kain yang seluruh abdomen anda, kemudian meletakkan kain lain, dibasahkan dengan air suam, lebih atas. Selesai sebelum tidur, kaedah ini boleh menjadi cara yang lembut dan berkesan untuk menggalakkan najis anda untuk lulus
Mendidih air, penyejukan, dan menambah satu sudu madu kepadanya. Menghirup air setiap malam sebelum tidur, dan campuran perlu bekerja untuk melembutkan najis semasa anda tidur. Ini bukan sahaja salah satu yang terbaik remedi rumah sembelit, tetapi juga langkah pencegahan yang baik untuk membuat anda biasa. Air adalah penghidratan dan madu mempunyai kesan pelincir, kedua-duanya akan membuat najis anda lebih mudah untuk lulus.
Untuk membuat makan, sama ada untuk tengah hari atau makan malam yang kedua-dua serat lazat dan tinggi, cuba buat salad dengan perkara seperti sayur-sayuran berdaun gelap (sayur-sayuran bit adalah pilihan yang berbeza dan lazat), tomato, lada, dan timun. Ini salad berkhasiat mengandungi banyak makanan dan nutrien-air-kandungan yang tinggi - dan rasanya yang hebat, terlalu! Top dengan sos buatan sendiri minyak zaitun dan lemon dan anda telah mendapat satu kuasa kesihatan penghadaman.
Ini adalah beberapa rawatan rumah sembelit paling mudah dan antara yang paling berkesan. Mereka semua menggunakan produk sedia ada di kedai runcit atau di rumah anda, dan semua adalah lembut pada badan anda dan lagi berkesan. Ingat, rawatan rumah sembelit yang akan serat dan penghidratan. Menggabungkan kedua-dua perkara dan anda akan tetap dalam masa yang singkat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar