Senin, 09 November 2015

Senna - Penyembuhan sifat-sifat Herb The Didedahkan

Senna - Penyembuhan sifat-sifat Herb The Didedahkan

Senna adalah belukar atau separa belukar. Terdapat pelbagai spesies herba. Cassia angustifolia adalah belukar yang semakin meningkat kepada ketinggian 1-2 meter, tetapi Cassia acutifolia adalah separuh belukar meningkat kepada ketinggian 60 sentimeter. Terdapat tanaman Cassia obovata, juga.

Daunnya 2-5 sentimeter panjang dan 0,5-2 sentimeter lebar. Mereka disusun dalam 5-10 pasang. Bunga berwarna kuning dan kira-kira 8 milimeter panjang. Ia berbentuk seperti rama-rama. Buah-buahan adalah pod coklat berbentuk seperti buah pinggang. Pod adalah 3-6 sentimeter panjang dan sehingga 2 sentimeter lebar. Ia mengandungi 5-8 biji.

Cassia angustifolia adalah berasal herba ke kawasan-kawasan di sekitar laut Merah, terutamanya, di India. Cassia acutifolia boleh ditemui tumbuh di Afrika Tengah dan Mesir. Senna suka kehangatan dan merana sebaik sahaja suhu jatuh di bawah 10 darjah Celsius. Oleh itu, herba ini yang hanya ditanam di tempat-tempat tertentu dan sebagai tumbuhan tahunan.

Anda perlu mengumpul daun berasingan dan buah-buahan herba apabila mereka masak. Daun boleh diambil beberapa kali bermula dari hari ke-70 selepas masa ini herba ini telah muncul di atas tanah.

Senna daun dan buah-buahan yang dikatakan mengandungi 2-3 derivatif peratus anthracene. Struktur derivatif ini berubah bersama-sama dengan penuaan dan hal menjadi tua daun. Glikosida utama adalah sennosides, sennidines, physcion dan aglycones mereka. Daun, di samping itu, mengandungi bahan resin, yang tidak hadir dalam buah-buahan.
Derivatif Anthracene terdapat dalam daun senna mempunyai tindakan julap. Kesan daripada daun yang lebih kuat berbanding dengan kesan daripada buah-buahan. Di samping itu, buah tidak mengandungi bahan-bahan resin, yang mungkin menyebabkan kesan sampingan yang tidak diingini - sakit perut. Dalam usaha untuk membuat kemasukan, anda perlu tanamkan sama ada 3-6 buah-buahan kering cassia angustifolia atau 4-12 buah-buahan kering cassia acutifolia dengan 150 mililiter air suam. Anda boleh menggunakan 0,5-2 gram daun senna dan bukannya daripada buah-buahan, serta. Mari bru infusi untuk 8-12 jam dan tuang ia. Gunakan ubat 3 kali sehari. Campurkan kuantiti yang sama senna dan etanol pada 25 peratus kepekatan untuk mendapatkan ekstrak cecair. Satu dos ekstrak adalah 0,5-2 mililiter. Merebus A, dalam gilirannya, perlu direbus selama 10 minit. Selepas itu, biarkan ia minuman sehingga masa ini ia menjadi keladak sejuk dan bentuk. Anda tidak perlu menggunakan keladak disebabkan oleh bahan resin yang terkandung di dalamnya. Bahan-bahan ini mungkin menyebabkan sakit perut.
Mix senna daun dengan akar liquorice, halia batang bawah dan buah-buahan Adas untuk mendapatkan ubat yang baik untuk rawatan sakit perut.
Apabila menggunakan remedi senna, anda tidak boleh menggunakan kulit pokok cinchona, garam logam berat, asid mineral, karbonat dan air berkapur.
Syarikat-syarikat farmaseutikal menghasilkan pelbagai ubat-ubatan yang mengandungi glikosida tulen

Tidak ada komentar:

Posting Komentar