Senin, 09 November 2015

Vena varikos dan Penyembuhan Gentle (VNUS)

Vena varikos dan Penyembuhan Gentle (VNUS)

Vena varikos adalah disebabkan oleh kerosakan sehala injap yang membantu dalam mengembalikan darah ke jantung. Sedikit darah tidak dapat memasuki urat lebih dalam bocor kembali ke arah permukaan; ini kolam darah dan menyebabkan urat cetek untuk menggelembung ke dalam riak hodoh biru, merah, atau ungu hanya di bawah permukaan kulit.

Selain daripada isu-isu kosmetik, vena varikos biasanya tidak dianggap sebagai masalah kesihatan serius, walaupun mereka boleh membayangkan masalah yang lebih mendalam dalam kaki, seperti trombosis vena dalam. Masalah yang berkaitan dengan vena varikos gatal, keletihan kaki, bengkak, dan, jika urat berkenaan terletak di bahagian bawah kaki, ulser mungkin.

Orang yang menghabiskan sebahagian besar hari di kaki mereka mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk vena varikos, sebagai orang-orang yang duduk dalam satu kedudukan untuk jangka masa yang panjang, walaupun risiko-risiko ini boleh dikurangkan dengan kerap berubah pendirian dan mengambil lapisan berkala, dengan perhatian khusus diberikan kepada otot betis. Bagi mereka di kerusi yang tidak dapat mengambil rehat, meluruskan kaki pada lutut sekarang dan kemudian, melentur mata kaki akut di kedua-dua arah untuk membantu peredaran di betis.

Obesiti adalah penyumbang utama kepada vena varikos, kerana urat perlu bekerja lebih keras untuk mengembalikan darah ke jantung. Umur juga faktor - sepenuhnya separuh daripada semua rakyat Amerika akan mengalami beberapa jenis gangguan diampuni oleh 60-an mereka. Wanita lebih mudah daripada lelaki, dan mengandung menimbulkan risiko; hormon yang dikaitkan dengan kehamilan boleh nipis dinding urat, dan setiap kehamilan berturut-turut meningkatkan kemungkinan gangguan diampuni di kemudian hari.

Tradisional rawatan vena varikos, yang dipanggil "pelucutan urat", adalah terkenal menyakitkan - biasanya selepas anestesia am, cangkuk halus Thread melalui urat, dan nada yang dikeluarkan oleh mengoyak dari kulit. Teknik ini meninggalkan kesan lebam dan bengkak, dan pesakit perlu dipantau dengan teliti bagi pembekuan. Walaupun rawatan dilakukan dalam pesakit luar adalah invasif dan menyakitkan.

VNUS Penutupan ?? Prosedur adalah alternatif yang kurang invasif yang menggunakan kateter kecil dan haba runtuh urat menyusahkan. Sakit adalah hampir diabaikan berbanding urat pelucutan atau utama rawatan laser. Hanya insisi minit di kaki yang lebih rendah diperlukan, menghapuskan keperluan untuk tinggal di hospital, anestesia umum, atau pembedahan pangkal paha. Rawatan ini adalah amat lembut, dengan lebam sedikit atau tidak ada atau parut, dan pemulihan yang pantas - pesakit boleh kembali ke aktiviti biasa serta-merta.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar