Senin, 09 November 2015

Hem - Cari Ciri-ciri penyembuhan Herb (Bahagian 1)

Hem - Cari Ciri-ciri penyembuhan Herb (Bahagian 1)

Hem (Ganja Sativa) merupakan herba tahunan dengan batang yang semakin meningkat kepada ketinggian 1-4 meter. Kilang itu ditutup dengan bulu halus. Perianth berwarna hijau pucat. Bunga disusun dalam tangkai dan padat spike disukai tangkai. Bunga herba pada bulan Jun dan Julai. Buah-buahan adalah kelabu-coklat warna dan sehingga 6 milimeter nutlet panjang. Hemp adalah penting tumbuhan berserabut dan minyak. Ia telah diusahakan selama lebih daripada 6000 tahun.

Anda perlu mengumpul puncak hem semasa kemekaran daripada herba atau puncak tumbuhan rami wanita sebelum masa ini mereka membesar masak. Anda boleh mengumpul buah-buahan masak, juga.

Buah-buahan rami mengandungi 30-38 peratus minyak yang kaya dengan asid linoleik, asid linoleik dan asid oleik. Di samping itu, buah-buahan mengandungi protein, asid amino, alkaloid, vitamin K, karbohidrat, lecithin, choline dan bahan-bahan biologi aktif.
Puncak hem mengandungi fenol (cannabinol, cannabidiol, cannabichromene) dan sedikit bahan resin dengan kandungan pelbagai cannabinoids.
Herba ini telah anodyne, sedatif dan tindakan anti-radang. Cannabinol lemah sakit-pembunuh. Cannabichromene dan asid cannabidiol mempunyai tindakan sedatif dan merawat keradangan.
Hem hanya digunakan dalam perubatan kaum. Alu satu sudu biji rami dan campuran serbuk dengan segelas air untuk mendapatkan susu biji rami. Anda perlu minum susu dalam kes penyakit buah pinggang, cystitis, penyakit paru-paru, pengekalan air kencing kanak-kanak dan Prostat. Selain itu, ia boleh digunakan untuk meningkatkan bekalan susu ibu dan sebagai ubat tonik untuk melawan keletihan.
Tanamkan biji rami dengan etanol dan menggunakan berwarna sebagai ubat diuretik dalam kes radang buah pinggang, radang saluran Kencing dan Prostat. Anda boleh membuat merebus, juga. Tanamkan satu sudu buah-buahan dengan segelas air dan rebus infusi selama 15 minit. Selepas itu, biarkan minuman merebus untuk beberapa lama dan minum merebus dalam masa sehari dalam tiga bahagian yang sama.
Campurkan segelas biji rami pasir dan segelas biji labu pasir. Tanamkan campuran herba dengan 3 gelas air mendidih. Mari bru infusi untuk mendapatkan teh kompaun. Minum dalam masa sehari dalam tiga bahagian yang sama untuk merawat Prostat dan radang pundi kencing.
Alu buah-buahan hem dan meletakkan pes panas pada lebam dan radang proses menjadi kejam.
Puncak hem dengan daun yang digunakan untuk memampatkan pemanasan dan pembalut untuk merawat patah tulang. Selain itu, anda boleh menggunakan mereka untuk menyediakan mandian perubatan untuk menangani penyakit sendi dan gout.
Puncak alu dan daun untuk mendapatkan jus hem. Ia terbukti menjadi ubat julap yang besar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar