Senin, 09 November 2015

Phosphatidylserine membalikkan Kehilangan Memori

Phosphatidylserine membalikkan Kehilangan Memori

Phosphatidylserine (PS) adalah yang tertua diketahui, dan boleh dikatakan yang paling berkuasa, memori penambah. Hindu Rishi (dirinya dan orang-Quran), lama sebelum mesin cetak, dapat membaca dari ingatan bersamaan 9000 muka surat teks tanpa gangguan. Mereka dipercayai begitu tepat bahawa bacaan mereka dianggap betul, perkataan perkataan. India telah dianggap phosphatidylserine penambah memori untuk 6000 tahun yang lalu. Phosphatidylserine terdapat dalam daun tumbuhan Bacopa, tumbuh di sepanjang tebing sungai di India.

Lebih banyak kajian baru-baru ini telah mendapati bahawa, selain meningkatkan fungsi otak, phosphatidylserine dilaporkan merendahkan tahap hormon tekanan dan meningkatkan rasa "kesejahteraan".

Banyak kajian kualiti telah disiasat fikiran meningkatkan manfaat phosphatidylserine. P.S. adalah sebatian semula jadi lemak di dalam otak manusia. Seperti dijangka dengan banyak bahan-bahan yang penting dalam badan, ia mengurangkan tekanan, umur dan bahan kimia pencemar moden. Ia telah melalui 63 ujian klinikal dan menjadi subjek 2,800 kertas penyelidikan.

Ujian kualiti berulang untuk kognisi, ingatan dan prestasi otak dijalankan; dua puluh tujuh kajian plasebo terkawal berasingan menunjukkan keberkesanan phosphatidylserine dalam ingatan dan peningkatan kognitif.

Satu kajian seperti yang dijalankan oleh Stanford dan Universiti Vanderbilt bersama-sama diikuti 149 pesakit, umur 50-72 untuk tempoh 12 minggu. Catatan tambahan: Kumpulan telah mengambil 300 mg P.S. Sehari. Kesimpulan akhir adalah pembalikan penurunan memori dengan 12 tahun. Manakala umur purata adalah 64, keupayaan mental diuji di 52.

Mata pelajaran yang mengambil P.S. didapati telah bertambah baik semua kategori fungsi otak ... nombor ingat, objek tidak kena pada tempatnya, walaupun penarikan balik perenggan seluruh dibaca.

Penyelidikan dan ujian telah menemui salah satu faktor penting dalam kehilangan ingatan adalah kortisol hormon tekanan. Tekanan nampaknya blok atau menafikan sel-sel otak nutrien dan oksigen. Akhirnya neuron ini berfungsi dengan baik atau mati. Berita baik adalah P.S. mampu membantu memulihkan kesihatan dan fungsi sedikit sebanyak di mana sel-sel otak yang rosak adalah jelas.

Kesan bertentangan dengan terlalu banyak kortisol, tanpa nutrien sokongan, mendapati penurunan sebanyak 20% hingga 50% daripada fungsi kognitif. Satu lagi faedah dipatuhi oleh ujian klinikal telah menurunkan tahap kebimbangan ... 20% dalam satu kajian. Tanda-tanda tekanan insomnia, sakit kepala dan cepat marah telah dikurangkan.

Satu lagi kajian yang ketara telah dilakukan di Itali oleh 23 institusi perubatan. Jumlah pesakit adalah 425. Mereka adalah di antara umur 65-93 tahun. Mata pelajaran masing-masing menerima 300 mg sehari phosphatidylserine. Hasil kajian ini mendapati:

Lebih baik interaksi sosial dan kemahiran perbualan
Memori yang lebih baik dan skor pembelajaran
Sikap tidak peduli kurang dan kelesuan dan lebih suka bergaul
Dr Thomas Cook III, pengasas Klinik Penilaian Memori, telah menguji hampir 100 nutrien otak dan berkata: ". Phosphatidylserine adalah salah satu yang paling menarik yang saya temui setakat ini"

Setiap neuron (saraf sel) memerlukan P.S. berfungsi dengan baik. Ia meningkatkan fleksibiliti membran sel dan menyediakan keupayaan untuk berkomunikasi. P.S. merangsang neurotransmitter yang lain termasuk, asetilkolin, norepinephrine, serotonin dan dopamine. Ini neurotransmitter yang penting untuk pengeluaran tenaga, fungsi motor, penawar untuk kemurungan dan penting bagi rasa kesejahteraan.

Phosphatidylserine boleh diperolehi daripada sumber-sumber makanan tambahan yang paling seperti kedai-kedai makanan kesihatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar