Senin, 09 November 2015

Tepat Mengapa Cordyceps Sinensis Adakah Hebat Untuk Mengurangkan Kolesterol LDL

Tepat Mengapa Cordyceps Sinensis Adakah Hebat Untuk Mengurangkan Kolesterol LDL

Apakah Kolesterol?

Lipoprotein adalah sejenis protein yang membawa lipid (jenis yang melibatkan lemak, kolesterol yang hanyalah satu bentuk tunggal) dari saluran darah mengingati lemak tidak betul-betul larut dalam plasma darah, walaupun protein akan. Ketumpatan kolesterol mengenal pasti tahap protein, jadi LDL (Lipoprotein Ketumpatan Rendah) mempunyai tahap kandungan yang rendah protein dan banyak lagi kolesterol, manakala HDL (Lipoprotein Berketumpatan Tinggi) termasuk ketumpatan yang tinggi protein dan sangat sedikit kolesterol.

Kolesterol pada dasarnya dibangunkan oleh hati dan bergerak melalui saluran darah ke setiap organ dalam badan. Walaupun begitu, ada yang ketinggalan atau tidak digunakan dan di mana HDL akan datang, kerana ia mempunyai ruang tambahan untuk menyerap lebihan kolesterol supaya menghantar mereka terus ke hati.

Kolesterol yang baik dan yang tidak sihat

Dalam kes kolesterol terkumpul di dalam darah dan saluran, mereka mempunyai kecenderungan untuk berkembang deposit sukar dirujuk sebagai plak yang boleh menyebabkan penyakit jantung dan strok. HDL melaksanakan kewajipan membersihkan lebihan yang tidak dapat dielakkan ini jauh. Ini telah menyebabkan pelabelan mudah LDL kolesterol "tidak sihat" dan HDL sebagai "bermanfaat" kolesterol. Walau bagaimanapun, seperti yang anda boleh melihat kedua-dua dalam kebenaran menjalankan tugas penting. Apa yang penting adalah untuk tidak membenarkan sama ada amaun LDL meningkat lebih tinggi daripada had tertentu, atau untuk nisbah yang menghubungkan kedua-dua jenis kolesterol untuk menjadi kira-kira.

Kepekatan kolesterol yang tidak sihat yang tinggi adalah kelemahan di antara keadaan perubatan banyak, yang takut kepada berjuta-juta orang di zaman ini. Pada masa ini, ramai yang diancam oleh keadaan ini, memandangkan ia boleh agak berisiko dalam peningkatan ancaman atau menyebabkan isu-isu kardiovaskular seperti strok dan serangan jantung.

Kolesterol Mengurangkan Diet

Makan diet serat yang tinggi akan membantu dalam menurunkan tahap LDL kolesterol atau kolesterol berbahaya di dalam darah. Makanan berdaun hijau datang dengan serat larut yang tinggi, yang membantu menangguhkan semula asimilasi-kolesterol. Betik, epal, prun kaya dengan bahan serat larut. Serat dalam epal mencegah pengumpulan LDL dalam darah.

Penyembuhan Herba Dengan Caterpillar Kulat (Cordyceps)

Selain rutin pemakanan sihat, penyembuhan semula jadi juga boleh memerangi tahap tinggi atau tinggi kolesterol dan salah satu herba yang luar biasa disebut kepada mempunyai kemudahan untuk pertempuran penyakit ini adalah sangat terkenal Cordyceps Sinensis. Cordyceps adalah sangat mahu, tetapi ia pasti juga telah bahan yang paling mahal herba mentah dalam alam semesta ini. Ini kerana ia hanya tumbuh pada ketinggian tinggi dalam Himalaya sekitar Tibet dan di beberapa bahagian sempadan China dan India.

Spesies kulat caterpillar pertama kali ditemui di China dan ia amat dihargai oleh pengamal perubatan Tibet, rawatan biasa herba Cina dan purba, di mana ia digunakan dalam keadaan disfungsi seksual dan sebagai ubat untuk pelbagai penyakit dari keletihan untuk tumor kanser. Cordyceps makanan tambahan terus banyak mahu bukan sahaja di China tetapi di seluruh dunia pada hari ini bersama-sama dengan Amerika dan negara-negara Eropah.

Salah satu gangguan, yang boleh dirawat dengan manfaat Cordyceps Sinensis, adalah masalah kolesterol tinggi yang tidak baik. Cordyceps terus terbukti mempunyai kolesterol LDL-mengurangkan dan ciri-ciri cardiotonic biasa. Nampaknya untuk menghalang pemendapan kolesterol dalam aorta dengan melarang LDL pengoksidaan tindak balas. Hasil kajian yang dilakukan di 9 hospital pada tahun lapan puluhan dengan 273 mata pelajaran dengan sejarah masa lalu hiperlipidemia (Hiperkolesterolemia) yang ditubuhkan mengurangkan paras kolesterol tidak baik sebanyak 17 peratus dan trigliserida jumlah sebanyak 9 peratus, manakala kolesterol berfaedah dibangkitkan kira-kira 27%. Ini percubaan perubatan telah dilaksanakan dalam jadual dua bulan, dan dalam tempoh masa yang singkat itu, ia sudah cukup jelas untuk Cordyceps memberi kesan cukup tahap lipid penghidap.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar