Senin, 09 November 2015

Sakit Lutut Ketika berjalan: Regangan Elakkan daripada Kecederaan Lutut

Sakit Lutut Ketika berjalan: Regangan Elakkan daripada Kecederaan Lutut

Adakah anda pernah sakit lutut yang berpengalaman menjalankan semua ke dalam otot, tendon, dan ligamen kaki anda semasa berlari?

Saya seorang pelari gemar. Running memberikan saya rasa kebebasan, melarikan diri daripada realiti mungkin dan salah satu kaedah utama bagi saya untuk mengawal tahap tekanan saya sepanjang hari. Walaupun saya bergerak dengan tetap pada masa kini saya tidak sentiasa dapat menikmati berjalan seperti yang saya lakukan sekarang.

Apabila saya mula keluar mengambil berjalan sebagai aktiviti rekreasi Saya tidak tahu atau pengetahuan terlebih dahulu daripada kepentingan regangan sebelum berlari. Sebelum saya tahu saya mempunyai sakit lutut sengit berlari ke kaki saya, meneran tendon dan otot saya dan meletup dengan spurts sakit seluruh lutut saya.

Ia merasakan seperti lutut saya kira-kira untuk sehingga memberi pada bila-bila masa dan saya akan berakhir bergelimpangan di seluruh kaki lima dengan kesan lebam dan luka. Rasa sakit itu besar dan semakin meningkat kerana setiap hari diluluskan oleh. Saya tidak dapat tahan lagi.

Secara jujur ​​saya terkejut melihat kesakitan kerana saya tidak pernah mengalami apa-apa seperti itu sebelum ini. Kemudian melihat ada kaedah untuk mengurangkan ketegangan di ligamen saya ia kelihatan seperti saya akan melepaskan hobi saya berjalan sama sekali.

Nasib baik untuk saya setiap hari apabila saya berjalan saya akan menghadapi lelaki ini yang tinggal di kawasan kejiranan saya. Beliau adalah seorang yang mesra warga tua dan sangat sihat untuk usianya. Beliau juga pernah menjadi pelari gemar selama bertahun-tahun dan kami mempunyai beberapa ceramah pendek pada kali tentang sukan dan peristiwa-peristiwa semasa apabila kita melintasi laluan. Beliau adalah seorang lelaki yang hebat untuk bercakap dengan dan juga berkenalan dengan sukan, terutama merentas desa berjalan.

Malu, satu hari saya mengambil keputusan untuk menumpahkan keadaan saya kepadanya. Saya tidak dapat mengambil kesakitan lagi. Saya benar-benar terpaksa mengheret diri saya keluar pintu untuk jangka saya hari itu. Bahawa satu hari apabila saya berbincang dengan beliau butiran sakit lutut saya semasa berjalan mengubah seluruh hidup saya.

Bukan sahaja dia menjelaskan kepada saya dengan ikhlas apa yang perlu dilakukan apabila saya mengalami sakit lutut berjalan jalan panjang mencecah ligamen dan otot saya dia juga mula berlatih bersama saya setiap hari untuk memastikan bahawa saya regangan dengan sempurna.

Beliau berkongsi dengan saya sepanjang pengalaman beliau kepada menjalankan dan kini saya mampu untuk berbakti kepada kawasan kejiranan saya dengan melakukan perkara yang sama dengan pelari lain.

Mengelakkan sakit lutut semasa berjalan sebenarnya agak mudah, ia bukan sains roket. Ia mengambil banyak konsisten dan pengalaman di mana tendon dan ligamen untuk betul meregangkan untuk mengelakkan mencederakan mana-mana bahagian lutut.

Komponen paling penting regangan adalah untuk melakukan kasual aktiviti, kurang sengit sebelum pergi untuk jangka penuh. Kaedah yang paling mudah untuk mengelakkan mengalami kecederaan sebarang ligamen atau tendon adalah untuk mengambil kasual 10 minit berjalan kaki sebelum berjalan atau berlari.

Berjalan adalah satu aktiviti yang sangat berat pada lutut dan pergelangan kaki akibat tekanan yang memberi tumpuan kepada kawasan-kawasan dan kasut yang betul yang menyokong semua kawasan menegaskan juga amat penting. Apabila anda mengambil berjalan pastikan anda betul dipasang untuk pasangan yang sesuai kasut lari pertama kerana mereka akan membantu menyerap banyak kejutan dan kesan anda apabila latihan.

Pada dasarnya konsep berjalan dengan agak mudah, tetapi tanpa apa-apa pengalaman ia boleh menjadi sukar untuk memahami semua selok-belok.

Berjalan selama 10 minit sebelum berjalan dan membeli kasut khusus yang disokong kaki saya telah membantu saya secara drastik mengurangkan kesakitan lutut ketika berjalan. Sekarang ditambah pula dengan apa yang saya akan menunjukkan kepada anda yang akan datang telah membuat saya yang berjaya merentas desa pelari yang tidak mengalami sakit lutut lagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar