Senin, 09 November 2015

Ekzema Krim - Pencegahan Dan Rawatan Ekzema

Ekzema Krim - Pencegahan Dan Rawatan Ekzema

Jika anda seorang pesakit ekzema perkara pertama yang anda perlu belajar bagaimana untuk menghentikan faktor yang mencetuskan ekzema. Ini bermakna perubahan diet anda, menukar pakaian yang anda pakai dan juga mengelakkan penggunaan bahan-bahan merengsa pada kulit anda.

Anda perlu bertanya kepada doktor anda untuk menjalankan ujian alahan makanan kami supaya anda kemudian menyedari apa-apa makanan yang boleh mencetuskan wabak ekzema. Anda harus cuba untuk memakai pakaian kapas yang lebih lembut pada kulit anda dan anda harus mengelak daripada aktiviti-aktiviti yang boleh menyebabkan anda berpeluh. Anda juga perlu berhati-hati ketika memilih minyak wangi atau aftershaves yang anda perlu tahu kesan bahan-bahan ini mungkin ada di kulit anda.

Mencegah wabak ekzema adalah mendidik diri sendiri, yang waras dan berpengetahuan tentang faktor-faktor yang mencetuskan ekzema anda.

Jika anda tinggal di iklim yang cerah dan panas maka anda perlu untuk melindungi kulit anda daripada matahari. Anda tidak perlu menggunakan sebarang produk penyamakan kerana ini boleh menyebabkan kulit anda menjadi kering dan mencetuskan wabak ekzema.

Anda perlu menggunakan pelembab dan penghidratan ekzema krim setiap hari, ini akan membantu mengelakkan kulit anda daripada menjadi kering, ini krim ekzema boleh mencegah wabak ekzema.

Jika ekzema anda menjadi benar-benar gatal maka anda perlu berbincang dengan doktor anda tentang mendapatkan ekzema antibiotik topikal krim yang dapat mengurangkan gatal-gatal.

Ramai orang juga menggunakan remedi rumah semula jadi untuk menyembuhkan ekzema. Ubat semula jadi biasanya sangat berkesan dan tidak mempunyai kesan sampingan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar