Senin, 09 November 2015

Latihan Qigong Tidak Bekerja?

Latihan Qigong Tidak Bekerja?

Walaupun ada boleh menjadi apa-apa sebab mengapa senaman qigong anda tidak memberikan anda keputusan yang anda mahu, mereka biasanya mendidih ke 3 sebab utama.

Tetapi pertama, senarai semak cepat sebelum kita teruskan. Jika anda telah mengamalkan senaman qigong, setiap hari, betul dan sekurang-kurangnya 3 bulan tanpa melihat keputusan yang baik kemudian terus membaca artikel ini. Jika anda menjawab negatif kepada mana-mana kriteria dalam ayat terakhir, maka anda perlu tandakan kotak-kotak sebelum meneruskan artikel ini.

Anda lihat, latihan qigong perlu diamalkan dengan betul dan setiap hari untuk sekurang-kurangnya 3 bulan sebelum anda semunasabahnya boleh mengharapkan untuk melihat manfaat Qigong, seperti: baik kesihatan, kecergasan meningkat, daya dalaman, penanaman mental dan rohani. Tidak kira apa sesiapa memberitahu anda. Qigong ada 30 hari penawar ajaib !!

Dengan mengandaikan anda masih dengan saya, di sini adalah 3 sebab utama mengapa senaman qigong anda menghisap:

1. Anda berfikir terlalu banyak

Ingat bahawa untuk mengamalkan qigong senaman anda perlu dapat untuk berehat secara fizikal, mental dan emosi. Apa yang anda fikir berlaku apabila semasa latihan anda, anda sentiasa jabbering pulang sebuah dialog dalaman yang berjalan seperti ini: 'oh, saya tertanya-tanya jika tangan saya adalah lurus yang cukup, maka aku ini akan bernafas di dalam atau di sini, apa yang titik senaman ini lagi? Apa yang perlu saya ada untuk teh malam ini? ' Dan pada, dan ia pergi.

Sentiasa berfikir manakala melakukan qigong anda adalah seperti tensing otot anda, gritting gigi anda dan rintihan dengan melakukan senaman manakala melakukan bentuk qigong anda. Anda tidak akan melakukannya. Masalahnya, ianya lebih mudah untuk berehat badan dan melihat jika anda berjaya atau tidak daripada ia adalah untuk berehat minda. Berikut adalah beberapa tips untuk membantu jika anda mempunyai masalah ini.

Dapatkan ketat - apabila anda memulakan amalan anda memberitahu diri anda bahawa untuk 15 minit seterusnya anda akan memberi tumpuan hanya pada senaman qigong anda. Apa-apa kebimbangan atau peristiwa yang perlu berurusan dengan boleh menunggu sehingga anda selesai amalan anda. Jika anda mendapati diri anda terlalu bimbang atau cemas untuk sesuatu dilakukan, kemudian kembali kepada amalan anda kemudian apabila anda lebih tenang.

Mengatakan tidak - setiap kali perbualan mental bermula dan anda menyedari, katakan 'Tidak' kepadanya. Tegas.

Fokus - jika semua yang lain gagal maka anda boleh menggunakan arahan yang keemasan: menggunakan 1 dianggap mengatasi 10 000 pemikiran. Kerana anda hanya boleh fokus kepada satu perkara pada satu masa, anda boleh menggunakan 1 pemikiran ini untuk memberi tumpuan GENTLY pada amalan anda. Ia mungkin menjalankan sesuatu seperti ini: "Sekarang saya mengangkat tangan saya manakala saya menarik nafas, jeda, tekan, kini saya membiarkan tangan saya lebih rendah perlahan-lahan kembali ke sisi saya". Ini 1 fikir iaitu memberi tumpuan kepada amalan kehendak anda, dengan amalan mengatasi 10 000 Pemikiran rawak. Seperti yang kebolehan anda untuk menggunakan teknik ini bertambah baik, mula melepaskan ia. Kerana ideal apabila anda melakukan senaman qigong anda, anda mahu mempunyai 'tidak fikiran.

2. Anda terlalu tegang

Qi atau tenaga mendapati ia sukar untuk mengalir melalui badan atau otot tegang daripada ia melalui satu yang santai. Dapat berehat dari segi fizikal, mental dan emosi adalah salah satu kemahiran yang paling penting dan asas Qigong. Jika anda tidak boleh berehat, anda tidak boleh melakukan Qigong - tempoh.

Oleh itu, apabila anda memulakan senaman qigong anda, pastikan anda menghabiskan masa di sepenuhnya, secara sistematik merehatkan badan dan fikiran. Ia hanya perlu untuk membawa anda 5 minit pada permulaan amalan anda dan anda akan kagum pada perbezaan itu membuat. Dan ingat, manakala ramai orang memilih untuk mengamalkan Qigong untuk membantu mereka untuk berehat, dapat berehat hanya permulaan apa yang ia tawarkan.

3. Anda terlalu terganggu.

Ini adalah lebih daripada subset sebab 1 di atas untuk bersikap jujur. Saya meneka bahawa anda mengamalkan senaman qigong kerana anda mahu beberapa hasil tertentu. Saya mendapati ia berguna apabila saya mula amalan saya untuk mengingatkan diri saya sendiri, hanya cepat, sebabnya saya berbuat demikian. Ia juga membantu untuk ingat bahawa amalan anda adalah masa 'Sacred Me' anda. Ia adalah masa apabila anda kepentingan sendiri (saya tidak fikir itu satu perkataan yang tidak baik dengan cara itu) bekerja pada anda, supaya anda boleh menjadi bantuan dan perkhidmatan kepada orang lain yang lebih besar - jika anda mahu.

Ia adalah penting bahawa apabila anda memulakan amalan anda anda meninggalkan segala-galanya yang berlaku dalam hidup anda di pintu. Jadi anda hanya boleh melakukan senaman qigong anda. Jika anda ingin 'bagasi' anda kembali pada akhir amalan anda, anda sentiasa boleh mengambilnya sandaran lagi.

Gangguan juga boleh lakukan dengan mana anda berlatih. Anda ingin memastikan bahawa anda tidak akan diganggu manakala melakukan qigong anda. Sama ada anda tinggal di rumah bersama, atau mengamalkan keluar pintu pastikan anda mencari tempat untuk berlatih di mana peluang anda untuk terganggu dapat dikurangkan.

Dengar, jika anda boleh menghilangkan ini 3 faktor dalam amalan anda, anda akan mendapat lebih banyak manfaat daripada senaman qigong anda. Qigong adalah benar-benar mudah dan mendapat keputusan amalan anda adalah benar-benar mudah, apabila anda tahu apa yang anda perlu lakukan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar